Thursday 5 July 2012

Aku perempuan yang tidak terkecuali


Assalamualaikum..salam sejahtera..


Selalu kita kutuk-kutuk kan perempuan yang suka ambil gambar sendiri and buat muka duck-face,cute face la konon..lepas tu jadikan profile picture di Facebook..I mentioned Facebook here because itu yang paling common la kan..hahaha!but seriously aku adalah orang yang paling anti dengan golongan sebegitu..Dulu aku sangat malu maw gambar diri sendiri guna camera handphone ka,guna webcam ka..serious malu dan ndak tergamak langsung maw buat aktiviti tidak berfaedah seperti itu..But then kan kawan-kawan, since aku ada handphone yang agak canggih la konon kan yang mana mempunyai kualiti camera yang agak memuaskan hati,

AKU BERUBAH 360 DARJAH!

Hahahaha!sadly and unfortunately, aku juga telah bertukar menjadi insan-insan seperti yang disebutkan di atas...

TAPI STILL AKU BELUM TERGAMAK MAW JADIKAN DUCK FACE AKU SEBAGAI DP FACEBOOK!NO..NO..NO!LOL!

Just suka ambil gambar sendiri and tgk betapa cutenya aku berada di lensa kamera..oh no!kenapa kah aku bisa berubah sedemikian rupa..itulah orang selalu cakap,jangan suka mengutuk orang sebab nanti benda tu balik sama kita..nah!ini lah buktinya..aku kini tidak terkecuali menjadi salah seorang perempuan yang suka ambil gambar sendiri menggunakan camera handphone dan webcam! aduy,malunyaaaaaa!!!seriously..tapi still buat kan..ntahlah kenapa..tapi perasaan gedik itu cuma muncul apabila bosan jak la..and jarang-jarang berlaku..chehh..hahaha..kononlah jarang-jarang berlaku but recently macam selalu jak aku buat aktiviti yang tidak berfaedah ni..captured gambar banyak-banyak dengan ekspresi muka yang lebih kurang sama cuma mulut dimuncungkan  sedikit demi sedikit mengikut keselesaan,dan tangan digerakkan di tempat yang bezanya cuma 2 cm dari gambar sebelumnya..oh maaaannnn...This is a very stupid hobby I tell you!



#1 Stupid Face


#2 I don't even know what to say about this picture.Just back off!hahaha..


#3 YES! THIS IS THE DUCK FACE THAT I MENTIONED EARLIER.OH NO!WHY ALWAYS ME?


Tapi ini bukan hobi aku sebenarnya just bila rasa boring-boring tu and rasa hari tu macam cute sikit dari hari biasa,keluarlah ke-gedik-an itu secara automatik..Chehhh..diri sendiri jak perasan cute orang lain ndak pernah mention pun!hahaha..Kalau lah aku ni seorang blogger yang famous ketika ini dan ramai followers yang baca blog aku ni,wajib semua orang kutuk-kutuk aku..keluar la di google search 'sheila Darnno yang gedik dan perasan!'hahahaha..dan haters pun berderet menunggu giliran untuk mengutuk aku kaw-kaw..hahaha!

Kesimpulan dan pengajaran daripada entri kali ini, jangan pernah mengutuk orang dan suka-suka hati maw anti-anti sesuatu golongan. Biarlah mereka dengan kehidupan peribadi mereka sendiri..cukuplah kita jaga diri kita and buat hal kita sendiri..kan..kan..kan..by the way,ndak la hina sangat golongan-golongan yang suka begambar sendiri dan budget-budget paling cantik di nusantara ini,but then haruslah berpada-pada..kerana sesungguhnya perbuatan sebegini jika tidak dikawal amatlah meng-annoyed-kan masyarakat sekeliling yang memandang..

-sekian-




No comments:

Post a Comment