Wednesday 4 July 2012

birthday invitation card!

Assalamualaikum..salam sejahtera..


my mom asked me untuk buat birthday invitation card untuk adik aku yang perempuan tu..Punyalah excited,sedangkan birthday dia 20th july ok!and now baru 4th of july..see,over ka ndak over lagi tu..hahaha..but then since memang hari ni boss tiada panggil langsung,so untuk buang the awkward moment tiada buat apa-apa kerja tu kan, aku rajinkan dan gagahkan la diri untuk buat invitation card seperti yang diperintahkan..

but my mom maw buat birthday adik aku tu awal seminggu which is on saturday 14 la kan..dan buat di rumah my mom yang di papar tu..meriah la katenyerrrrr..but actually, aku taw sangat la my mom tu..maw kasi tunjuk2 anak-anak my step father betapa meriahnya birthday party itu akan berlangsung nanti..hahaha! and sudah semestinya akulah yang menjadi mangsa memikirkan apakah yang harus dilakukan untuk menghappeningkan lagi party itu...kelassss kau jah!haruslah i fikir banyak benda kan..siap buat planning atas kertas lagi kau..haaaa!kelas ka ndak kelas lagi tu...ko fikirla...aku ni tiada pun sijil atau pernah ditauliahkan sebagai party manager sebelum ini,tetapi bakal buat the best party ever!hahaha...jangan lah percaya k sebab itu tidak benar!buat jak la mana yang mampu kan..first thing, haruslah buka blog2 yang memaparkan dan memberikan info terkini,menarik dan the bomb tentang birthday party yang best kan!

anyway, aku ada dua pilihan actually which one yang looked cute and better to be the invitation card..tema nya,kalau adik aku tu,haruslah DORA sebab dia tu memang gila Dora and muka dia betul-betul macam dora!!hahaha..if u guys dont trust me,please watch this picture betul-betul..


sama kan..sama kan...I told you!



#1 ini Dora yang pertama


#2 ini Dora yang kedua

abaikan quality gambar yang saaaaangat buruk itu k..sebab aku gambar directly using my phone dari desktop..oh!malunya!!! terserlah kebodohan i!tapi sebab aku kan edit dari microsoft word..aku ni mana la pandai maw beradobe-adobe photoshop ka..photoscape ka..ok semua tu aku sangat gagal!then sudahla aku ni edit guna microsoft word kan,konon-kononya aku maw la convert tu file jadi jpeg ka atau apa la yang sewaktu dengannya supaya boleh di upload ke dalam blog ini but again,sorry!i'm not good in that..nama jak student IT kan..hahaha..but hello!aku ndak belajar pun itu semua di sekolah k..aku belajar pasal networking, cable-cable dan yang sewaktu dengannya..itu jak..terus, masa final year ada subjek multimedia untuk minor subject which is elektif subject la kan..tapi aku ndak ambil pun subjek tu..aku pandai-pandai gatal tangan pilih subjek Neural Network yang mana sangat susah aku rasakan..nasib baik yang ambil subjek tu cuma 7 org dan lecturer pun sangat senang hati dan sangat sayang akan kami semua..so,soalan exam pun dia bagi senang-senang jak..and sangat la familiar sebab dia sudah tanya soalan tu banyak kali time kelas..hahaha!bijak tak bijak lagi aku tu..bijak kan..bijak kan..

ok back to my lil sista punya birthday invitation card, better suruh dia pilih kan mana dia suka..but obviously memang my mom jugak tu akan menggunakan kuasa veto nya untuk memilih mana satu kah kad pilihan hati..and my adik akan mengikut saja..sebab dia akan suka dua-dua i'm pretty sure..because DORA kan..mana la dia tolak tu..Actually aku suka dua-dua design ni cuma yang #1 tu aku rasa lebih kemas and organize,tidak terlalu crowded and very direct la kan..yang ke #2 ni ok jugak,very cute but macam semak sikit and tulisan macam terlindung dengan gambar dora yang besar di belakang..actually boleh bah edit-edit kasi watermark tu gambar kan..so dia macam nampak ala-ala kabur gitu,but then,aku ni manalah pandai dan pro bab-bab begini ni..so pakai jak la apa yang aku taw..

so settle with lil sistah's Birthday invitation card!

pssst..semalam my boss email me..dia cakap macam ni..

"Good work.Kau cepat buat kerja." 

and satu lagi...... 

"kau pandai buat SOP.Next week bagi ko lagi advance.Configure router."

can you imagine how i feel!!!!of course la gumbira dan senang hati kan..boss puas hati dengan kerja kita..sudahlah kita ni budak praktikal jak kan..so bila kena puji tu rasa macam oh,i'm doing well la ni kan..ok!i'll do even better next time!don't worry boss..I akan berjasa dengan SESB sehingga ke titisan yang terakhir..cheh!over..bukan sehingga ke titisan yang terakhir actually tapi sehingga habis tarikh latihan industri..hahaha!



Ini adalah muka budak praktikal yang kebosanan..makanya begambar macam orang tidak bertamadun..

bye!














No comments:

Post a Comment